Blog

Strava / Trénink / Psychika

Tři faktory o kterých píšu. Tři faktory, které když si
osvojíš, získáš větší sebedůvěru, energii i zdraví

Jak (ne)nutit děti, aby jedly zdravě?

Určitě chceš pro svoje dítě to nejlepší. Nejlepší oblečení, nejlepší postýlku, nejlepší školku, ale taky to nejlepší jídlo. Problém nastává když to zdravé jídlo do svého potomka chceš dostat, ale ono se při pohledu na zeleninu začne zmítat, jako při vymítání ďábla v posledním dílu exorcisty. Tak jak to uděláš? Jak ho přesvědčíš, aby snědlo všechnu zeleninu a ovoce? Bylo provedeno spousty výzkumů a překvapivě metody, které rodiče používají nejčastěji jsou právě ty, které naše děti dokážou negativně nejvíce poznamenat. Cožje docela smutné. Často přirozeně

Dáš si fresh džus, nebo chceš raději zhubnout?

A co třeba Smoothie? Je v tom vůbec rozdíl? Obojí je nápoj z čerstvého ovoce. Mají spousty vitamínů a minerálů. Jsou zdravý. Tak počkat. Zdravý? Tady bych se na chvilku zastavil. Pojď si nejdřív vysvětlit základní pojmy. Smoothie - je celé ovoce rozmixované v mixéru. Většinou to poznáš podle velmi kašovité konzistence. Fresh - je šťáva vymačkaná z ovoce. V podstatě klasický ovocný džus. Jen je vymačkaný před tvýma očima. Rozdíl je tedy v obsahu pevné složky, která drží ovoce pohromadě. Odšťavňováním se jí úplně

Rybí zlato! Omega 3 mastné kysliny.

Bereš Omega 3? Pokud ne, tady jsou vědecky podložené důvody, proč bys o doplnění Omega 3 měl/a začít uvažovat. Snižují chronický zánět u starších osob. (Strandberg et al., 2015) a tím pádem také podporují regeneraci buňek a ztrátu svalové hmoty, která přirozeně z věkem ubývá. Snižují bolestivost svalů (DOMS) po silovém tréninku. Takže tím pádem dokážeš trénovat časteji a tvoje výkonnost poroste rychleji. (Corder et al., 2016). Snižují hladinu kortizolu a tím také celkovou ztrátu svalové hmoty a zároveň zvyšují vstřebávání živin z potravy. (Noreen

Moje veřejná zpověď

Zde najdeš moji veřejnou zpověď, kterou jsem posktyl Juraji Sutorisovi v podcastu Příběhy odvahy. Dozvíš se: Co mě dokopalo po třiceti letech obrátit svůj život na ruby. Jak vypadal začátek mého podníkání a projektu Jdidosebe Jak jsem na cestě padl na kolena a paralyzoval svoje tělo Odkud přišla myšlenka vytvořit projekt Mansformation Jak pomáhám lidem měnit jejich životy Na čem je založený koncept mindestového koučinku a co dělám jinak ve výživě a tréninku těla. Vlastně o všem, co jsem poslední tři roky dělal a zažil. Vše je

10 000 hodin, aby ses stal mistrem!

Proto, aby ses stal mistrem musíš údajně odtrénovat 10 000 hodin. Já byl dneska cvičit s… no někdo, jako synovec z pátýho kolene. Jmenuje se Vašek. Je mu 14 a já před dvaceti lety v jeho věku začínal cvičit. Věnoval jsem mu svůj čas a on mi za to věnoval důvod k zamyšlení. Během tréninku se mě třeba zeptal kolikrát jsem byl za život cvičit. Nad tímhle jsem vážně nikdy nepřemýšlel. A protože je skvělej na matiku, tak vypočítal, že za sebou mám přibližně 5000

Mrtvé tahy na jedné noze

Proč je vlastně dělat na jedný noze, když je můžeš dělat na obou? Má to řadu výhod. Můžeš se víc soustředit na posílení zadní části stehen, který při mrtvých tazích bývají často slabým článkem. (Zadek vystřeluje jako první) Můžeš se víc soustředit na nerovnosti v síle obou nohou. Můžeš se soustředit na “zatínání” chodidel. Můžeš je v rámci možností trénovat i když máš už záda v pytli, protože jsi mrtvý tahy nedělal(a) správně Můžeš zlepšit tvůj mrtvý tah oběma nohama. Na co si dát pozor?

Rovnováha je ukrytá všude

O víkendu jsem měl možnost vyzkoušet Slackline. Což je vlastně takovej stahovací popruh na stěhování nábytku, kterej nátáhneš mezi dva stromy a můžeš po něm chodit. Už jsem to dřív zkoušel, ale žádný výkony jsem nepodal. Parkrát jsem si na tom zablbnul a odešel. Tentokrát u mě stál zkušený instruktor a dal mi základní tipy na to, jak po laně chodit. V ten moment se celá zábava změnila v solidní trénink a učení nových dovedností. Bylo pro mě obrovským překvapením, že jsem byl celou dobu

Návrat z dovolený a kila navíc. Co s tím?

Vrátil sem se z dovolený v Polsku, kde jsem byl navštívit moji rodinu a jelikož jsou poláci přeborníci v pojídání pyrohů, dortíků, koláčů a dalšího pečiva, nemohl sem si tohle všechno nechat ujít. Snažil jsem se sice jíst přiměřené porce, ale i tak jsem se po týdenní konzumaci cejtil dost nepříjemně. Asi znáš ten pocit, když tě nepříjemně tlačí v břiše a cejtíš se o 10 kilo těžší. Kdy se pak ještě pro jistotu zkontroluješ v zrcadle a vidíš jak to na tobě všechno kyne.

Bojíš se, že přes léto vypadneš z formy?

Všichni, kteří bojujete se svojí hmotností se často bojíte léta, protože máte pocit, že vám to rozhodí nastavený režim. Jak co se týče výživy (grilovačky, zahrádky, pivíčka, vínečka a další radovánky), tak tréninku (nemám vybavení, fitko, trenéra po ruce).  Všechno to pak může končit jedním velkým fiaskem, protože si vždycky najdeš důvod proč to nedělat. V tom horším případě. V tom lepším si skutečně nebudeš vědět rady. Často přichází beznaděj a pocit viny. A nebudu daleko od pravdy, když si tipnu ,že tenhle scénář budeš

5 nejčastějších mýtu kolující kolem meditace (video)

Jsou to taky jedny z nejčastějších výmluv, díky kterým se meditacím stále vyhýbáš.  Proč bys měl(a) vůbec začít? Co třeba abys líp zvládal(a) stres a nemusela si ten obrovský tlak řešit jídlem, alkoholem, nebo drogama? Abys vyrovnal(a) hladiny hormonů a udělala něco pro tvoje dlouhodobé zdraví? Abys úkoly zvládal(a) rychleji, efektivně a s čistou hlavou? To je jen několik málo výhod. Nejlepší na tom všem je, že je to zdarma a nepotřebuješ k tomu žádný vybavení. Ve videu se dozvíš: Proč je blbost, že nesmíš

Jsi připraven(a) na změnu?

Skvělé! Já jsem připraven tě celým procesem provést.
Nejprve ale musíme navázat kontakt. Neboj se, nic to nestojí ani nebolí.

Zajímá mě: Výživa a hubnutíTrénink a sílaMindset