Rybí zlato! Omega 3 mastné kysliny.

Bereš Omega 3? Pokud ne, tady jsou vědecky podložené důvody, proč bys o doplnění Omega 3 měl/a začít uvažovat.

  • Snižují chronický zánět u starších osob. (Strandberg et al., 2015) a tím pádem také podporují regeneraci buňek a ztrátu svalové hmoty, která přirozeně z věkem ubývá.
  • Snižují bolestivost svalů (DOMS) po silovém tréninku. Takže tím pádem dokážeš trénovat časteji a tvoje výkonnost poroste rychleji. (Corder et al., 2016).
  • Snižují hladinu kortizolu a tím také celkovou ztrátu svalové hmoty a zároveň zvyšují vstřebávání živin z potravy. (Noreen et al., 2010) Takže opět velký přínos pro růst svalové hmoty.
  • Může za určitých podmínek zvýšit produkci testosteronu. (Macaluso et al., 2013)
  • Nastavuje tvoje tělo do stavu, kdy jsi schopný/á efektivněji využívat konzumované potraviny pro budování nové svalové hmoty (Smith et al., 2011).

Několik studií prokázalo, že Omega 3 mají vliv na růst čisté svalové hmoty a zvýšení sportovní výkonnosti. (Jeromson et al., 2015).

Pro maximální účinek je doporučeno konzumovat od 2g do 3g Omega 3 denně. Jedná se o kombinaci EPA a DHA (typ Omega 3).

V praxi to znamená jíst přibližně 100g a více tučných ryb, jako jsou např. makrely, ančovičky, losos a sardinky. To vše denně. Popřípadě konzumovat Omega 3 ve formě rybího oleje v kapslích (na obrázku), nebo tekuté formě.

Pro všechny vegany. Není všem dnům konec. Pro vás jsou skvělým zdrojem Omega 3 produkty z mořských řas (Lane et al., 2014).

Závěrem bych chtěl připomenout, že Omega 3 jsou pouze doplněk stravy. Pokud nebudeš jíst dostatek kvalitních kalorií, bílkovin a nebudeš trénovat, svaly ti z Omega 3 nenarostou. Mohou ti ale alespoň trošku pomoci.

Pro holky a všechny lidi, kteří svalovou hmotu nechtějí. Děláte chybu! Přirozené množství svalové hmoty je známkou zdraví. A pokud se snažíš nabrat a udržet svalovou hmotu, pak to neznamená, že by ti měli místo ramenou narůst další dvě hlavy. Svaly tak rychle jednoduše nerostou.

Omega 3 jsou jedním ze základních doplňků stravy, které doporučuju téměř všem mým klientům ve výživovém stravování Jdidosebe. Stravování přizpůsobené pro všechny typy lidí. Pro lidi, kteří se nechtějí úplně vzdát alkoholu. Lidi, kteří nemají rádi diety a přesně nastavené jídla. Lidi, kteří se nechtějí vzdát svých oblíbených potravin.

Více informací můžeš získat zde , nebo pokud se mi ozveš do kontaktního formuláře.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.