Video: Co nám o dřepu neřekli

Obyčejný dřep s koulí. Je to přeci cvik na nohy. Jen to chytíte a sednete si s tím kam až to půjde.

Podej mi ten (nebo tu?!?) kettlebell. Dám si alespoň dřepy, když už tu nemáte předkopy.

Tak triviální cvik, řekli byste. Obyčejný dřep s koulí. Je to přeci cvik na nohy. Jen to chytíte a sednete si s tím kam až to půjde. Dole pak zaberete nohama nahoru.

Opak je ale pravdou!

Začíná to vše od krční páteře, přes lopatky, střed těla, kyčle, kolena, kotníky a končí v chodidlech. Co se týče svalů, tak stehna často bývají tím nejsilnějším článkem v celém řetězci. A my si většinou nakládáme zátěž podle toho, co unesou právě ony.

Naopak tím nejslabším bývá střed těla. Jinými slovy velmi oblíbený CORE (čti kóór)

Největší problém je pak ten, že se soustředíte na tu nejsilnější partii (stehna) a ta nejslabší (většinou záda) pak jednoduše jednou rupne. Díky tomu je dřep tak strašně nezdravý cvik. (chacha)

Rada tedy zní: Při tréninku komplexních cviků VŽDY začínejte od toho nejslabšího článku a pracujte na něm! (a nejsou to opravdu balanční cviky na bosu, kde stojíte na jedné noze, máte v ruce jednoručku a na hlavě porcelánovou vázu).

Vytvořte si pevné základy na kterých pak budete schopni do nekonečna stavět!

Pokud si vážíte svého těla a chtěli byste si prosvištět techniku benche, mrtvých tahů, dřepů ale i dalších méně komplexních cviků, pak jsem vám k dispozici v ARENA Pavly Kladivové v Nuslích a T&M OLYMPIA FITNESS ve Vršovicích.

Pro nezávaznou konzultaci můžete vyplnit fomulář níže.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.